Du tænker måske ikke så meget over det, men gode medarbejderfotos på en hjemmeside betyder meget for en virksomhed.
Gode medarbejderfotos bidrager til et professionelt image for virksomheden, da de viser, at virksomheden tager sig af sine medarbejdere og fremstår professionelle. Med gode fotos af medarbejderne kan virksomheden kommunikere tillid og troværdighed til kunder, samarbejdspartnere og potentielle medarbejdere. Det viser, at virksomheden har kompetente og professionelle medarbejdere.
Intranet fremmer effektiviteten
Men gode fotos kan naturligvis ikke for alvor booste bundlinjen, hvis de tunge arbejdsgange i virksomheden spænder ben for effektivitet. Her kan en løsning fra preciofishbone.dk give medarbejderne mulighed for at samarbejde og kommunikere effektivt.
Preciofishbone.dk tilbyder intranetløsninger, som blandt meget andet betyder, at medarbejderne kan dele vigtige dokumenter, oprette og kommentere på opgaver og sende beskeder til hinanden via et centralt system. Dette hjælper med at forbedre produktiviteten og sikrer en mere effektiv arbejdsproces.
Med det på plads kan man sætte fokus på at få taget de bedste medarbejderfotos. Fotos som kan bruges til at markedsføre og profilere medarbejdere på virksomhedens hjemmeside, sociale medier og i pressemeddelelser. Det giver samtidig virksomheden mulighed for at fremhæve medarbejdernes kompetencer og ekspertise.
Husk planlægningen
Når der skal tages billeder, er det vigtigt at gøre sig nogle tanker om, hvad man gerne vil opnå med billederne. Tænk over den ønskede stil, stemning og hvor billederne skal tages. Brug naturligt lys eller studielys for at få den bedste belysning. Undgå hårde skygger og overeksponering.
For ikke at støje for meget er det en god idé at vælge en neutral og ren baggrund for at fokusere på medarbejderen. Undgå derfor forstyrrende elementer, som tager fokus fra medarbejderen. Sørg også for at medarbejderne til at have en afslappet og naturlig holdning. Undgå stive og unaturlige poseringer. Smil og øjenkontakt kan derimod være effektive, når det handler om at skabe et positivt indtryk.